Ostoskori

Yleiset ehdot

Yleistä

Me, jotka vastaamme sivustosta www.jotex.fi, olemme osa Ellos Finland OY, Y-tunnus 1442131-6, 501 10 Borås, Sweden ("Jotex"). Alempana nimityksillä ”me, meidän ja meitä” viitataan Jotexiin.

Jotexilta ostavan asiakkaan sekä lasku- tai tiliasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus. Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilaamalla tuotteitamme, hakemalla vakuutusta, laskua tai tiliä, rekisteröitymällä tai käyttämällä tiettyjä sivustomme palveluja ja/tai mobiiliapplikaatioitamme.

Pidätämme oikeuden tarvittaessa muuttaa näitä ehtoja, ilmoittamatta siitä etukäteen. Tilaustasi koskee se versio ehdoista, jonka hyväksyt tilauksesi yhteydessä.

Yhteystiedot

Asiakaspalvelun puhelinnumero:
01019 5006 (pvm/mpm)

Asiakaspalvelun sähköpostiosoite:
customerservice@jotex.fi

Asiakaspalvelun aukioloajat:
Maanantaista perjantaihin klo 7.30–21.00

Yhteydenottolomakkeemme ja yleisimmät kysymykset ja vastaukset löydät FAQ:stamme FAQ

Osoite:
Jotex, 504 83, Borås, Sweden

Käyntiosoite:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Sweden

Y-tunnus:
1442131-6

Hinnat ja kulut

Meistä riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, valuuttakurssien tai arvonlisäveron muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja ja muita kuluja. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24 %. Mikäli arvonlisävero muuttuu, varaamme oikeuden muuttaa hintoja ja toimituskuluja vastaavalla summalla.

Toimituskulumme

Kaikkiin tilauksiin lisätään käsittelymaksu, joka riippuu tilaamistasi tuotteista. Kotiinkuljetus vaatii että asut ajokuntoisen tien varrella. Monissa tapauksissa tarjoamme myös käteviä lisäpalveluja. Näet kassalla, mitkä toimitusvaihtoehdot ja toimitusajat tarjotaan tilauksellesi tuotteen tyypin ja asuinpaikan mukaan. Katso tämänhetkiset hinnat alta.

Käsittelymaksu 4,90 EUR
Käsittelymaksu suurille/painaville tuotteille – kotiinkuljetus tontin rajalle tai ulko-ovelle* 34,90 EUR
Express24 normaali paketti (lisämaksu) + 6,90 EUR
Kotiinkuljetus normaali paketti (lisämaksu) + 19 EUR
Sisäänkanto kotiinkuljetuksen yhteydessä suurille/painaville tuotteille (lisämaksu) + 30 EUR
Sisäänkanto ja pakkausten poisvienti kotiinkuljetuksen yhteydessä suurille/painaville tuotteille (lisämaksu) + 50 EUR
Palautusmaksu normaali paketti 0 EUR
Palautusmaksu suurille/ painaville tuotteille (lisämaksu) + 19,50 EUR
Veloitus noutamattomasta paketista 19,90 EUR

* Toimitus tapahtuu tontin rajalle, jos asut omakoti-tai rivitalossa ja kiinteistön ulko-ovelle, jos asut kerrostaloasunnossa

Maksutavat

Käytämme Elpyä maksupalvelujen tarjoajana ostaessasi meiltä. Elpy kuuluu Jotexin tapaan Ellos Groupiin. Elpy on yhteistyö Resurs Bankin ja Ellos Groupin välillä, ja sen tavoitteena on mahdollistaa Ellos Groupin yrityksille helpot maksuratkaisut yhdessä ja samassa palvelussa. Valitset itse miten haluat maksaa tilauksesi ja käsittelet kätevästi maksujasi osoitteessa elpy.com. Lasku- tai osamaksutilihakemuksen yhteydessä tehdään luottotarkastus maksukykysi arvioimiseksi. Mikäli tilaus ylittää aiemmin myöntämämme ostorajan, voidaan sinulle myöntää korkeampi ostoraja luottotarkastuksen jälkeen. Tarjoamme seuraavia maksutapoja:

Kortti - maksa suoraan kassalla

Kun valitset maksutavan Kortti, maksat maksukortillasi suoraan kassalla. Käytämme 3D Securea ja salaamme aina korttisi numeron, mikä tekee ostoksestasi turvallisen. Hyväksymme Visa, Visa Electron ja Mastercard kortit. Veloitus tapahtuu suoraan ostohetkellä. Korttimaksun hoitaa Ellos AB. Palautuksen yhteydessä hyvitys suoritetaan maksuun käyttämällesi maksukortille.

Maksa myöhemmin – 14-päivän lasku

Saa tuotteet ensin kotiin. Maksa myöhemmin. 14-päivän laskulla ostaminen on helppoa, etkä maksa laskutuslisää. Ostoksesi jälkeen saat useita maksuvaihtoehtoja ja voit myös esimerkiksi siirtää maksuaikaa tai jaksottaa maksut eriin. Mikäli olet valinnut maksutavaksi 14-päivän laskun etkä halua maksaa ostoasi eräpäivänä, voit kirjautua sisään osoitteeseen elpy.com ja siirtää eräpäivän myöhemmäksi. Tee se kirjautumalla sivustolle ja klikkaamalla ”Maksuvaihtoehdot”. Voit itse valita haluatko siirtää eräpäivää 14 vai 30 päivää (lisämaksu). Sinulla on myös mahdollisuus siirtää ostosi osamaksutilille ja maksaa haluamasi summa vasta seuraavassa kuussa. Lisätietoja 14-päivän laskulla maksamisesta löydät täältä: Laskun ehdot.

Maksa kuun lopussa – Kuukausilasku

Valitessasi Maksa kuun lopussa -maksutavan kootaan kaikki jakson aikana tehdyt Elpy-ostosi yhdelle laskulle. Laskutuslisä 2,90 EUR/lasku. Mikäli laskua ei makseta laskussa ilmoitetun ajan kuluessa, lasku muuttuu automaattisesti Osamaksutiliksi. Ole hyvä ja katso lisätietoja alta. Lisätietoja Maksa kuun lopussa -maksutavasta löydät täältä: Laskun ehdot.

Maksa erissä – Osamaksutili

Valitsemalla maksutavaksi Osamaksutilin voit jaksottaa maksut eriin jopa 36 kuukaudelle. Silloin voit maksaa haluamasi summan vasta seuraavassa kuussa sekä jaksottaa ostojesi maksut sinulle sopiviin eriin. Voit koota kaikki Elpy-ostosi samalle tilille. Todellinen vuosikorko on tällä hetkellä 29,91 %, nimellinen vuosikorko 20,28 % ja käsittelymaksu 2,90 EUR/kk. Ole hyvä ja katso lisätietoja Osamaksutilistä täältä: Tilin ehdot.

Jotex-Tili

Tämä maksutapa on yhä käytettävissäsi, jos sinulla jo on Jotex Tili, jota olet hakenut viimeistään 3.2.2021. Jaksota maksut eriin jopa 36 kuukaudelle (alk. 5,-/kk). Ei tilinhoito-, tilinavaus- tai vuosimaksua. Ennen 30.8.2019 avatuille tileille todellinen vuosikorko on 29,1%. Lue lasku-/tiliehdot täältä. 30.8.2019 jälkeen avatuille tileille todellinen vuosikorko on 26,2%. Lue lasku-/tiliehdot täältä. Toimituskulut 5,20/tilaus. Jos tilauksesi ylittää aiemmin myönnetyn luottorajan, voimme korottaa luottorajaasi normaalin luottotarkistuksen jälkeen.

Tuotteiden toimitus

Näet kassalla tilauksellesi tarjottavat toimitusvaihtoehdot, jotka vaihtelevat tuotetyypin ja asuinpaikan mukaan. Valitse toimitustapa ja varmista, että yhteystietosi ja osoitteesi ovat oikein ennen tilauksen hyväksymistä, koska niitä ei voi korjata jälkikäteen. Jos tilauksesi on jaettu useisiin toimituksiin, veloitetaan vain yksi käsittelymaksu. Jos toimitus viivästyy merkittävästi, osto voidaan peruuttaa. Meillä on seuraavat toimitustavat:

Normaali paketti

Toimitetaan suoraan noutopisteeseen. Tilaukseen lisätään 4,90 euron käsittelymaksu. Kun tilaat kukkia tai kasveja, muista, että sinun on kyettävä noutamaan pakettisi mahdollisimman nopeasti, koska kasvit kestävät vain muutaman päivän laatikossa.

Express24 normaali paketti

Express24: n avulla saat erityisen nopean toimituksen 6,90 EUR lisämaksulla. Jos teet tilauksen ennen klo 13.00 pakettisi toimitetaan kahden arkipäivän kuluessa. Perjantaina tehdyt tilaukset toimitetaan tiistaina, ja viikonloppuna tehdyt tilaukset toimitetaan viimeistään keskiviikkona.

Kotiinkuljetus normaali paketti

Toimitus tapahtuu suoraan kotiovellesi arkisin 19 EUR lisämaksulla. Joillekin tuotteille, jotka ovat kevyempiä, mutta liian suuria lähetettäväksi normaalina pakettina, tarjotaan vain kotiinkuljetus. Saat kuljetusyhtiöltä tekstiviestin toimituspäivämäärän ja -ajan valitsemiseksi. Kun tilaat kukkia tai kasveja, muista, että sinun on vastaanotettava pakettisi mahdollisimman pian, koska kasvit kestävät laatikossa vain muutaman päivän.

Suuret tai painavat tuotteet - Kotiinkuljetus

Suuremmat tai raskaammat tavarat toimitetaan aina kotiisi ja ne edellyttävät asumista ajokuntoisen tien varrella. Kotiinkuljetus tapahtuu tontin rajalle, jos asut omakoti- tai rivitalossa, tai kiinteistön ulko-ovelle, jos asut kerrostaloasunnossa ja maksaa 34,90 EUR. Jos haluat saada toimituksen sisäänkannettuna, se maksaa yhteensä 64,90 EUR (34,90 EUR + 30 EUR lisämaksu) ja sisäänkannon ja pakkauksen palautuksen kanssa yhteensä 84,90 EUR (34,90 EUR + 50 EUR lisämaksu). Sisäänkanto tarjotaan max 70kg painaville tuotteille. Kuljetusliike ottaa sinuun yhteyttä toimitusajan sopimiseksi.

Peruuttamisoikeus

Sinulla on lainmukainen 14 päivän peruuttamisoikeus. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta sinulla on oikeus avata pakkaus ja kokeilla / tutkia ostamaasi tuotetta, mutta vain siinä määrin kuin on tarpeen tuotteen ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. Peruuttamisoikeus koskee kaikkea verkkosivustollamme olevaa lukuun ottamatta kukkia ja kasveja eikä myöskään erityisvalmistettuja tuotteita, eli tuotteita, jotka on valmistettu asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaan.

Mikäli haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, sinun on ilmoitettava siitä meille selkeästi 14 päivän kuluessa. Mikäli määräaika päättyy lauantaina, sunnuntaina tai yleisenä vapaapäivänä, se pidennetään seuraavaan arkipäivään. Sitten sinulla on 14 päivää aikaa palauttaa tilauksesi. Voit käyttää peruuttamisoikeuttasi helpoimmin noudattamalla toimituksen mukana toimitettuja palautusohjeita. Lisätietoja palauttamisesta ilman palautuslomaketta/palautustarraa löydät FAQ:stamme. Mikäli tarvitset lisää apua, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Pyydämme sinua palauttamaan käyttämättömän tuotteesi kaikki laput tallella, alkuperäisessä pakkauksessa. Jos pakkaus on käyttökelvoton, voit pakata tuotteen myös muuhun vastaavaan pakkaukseen. Pakkaa hyvin, jotta tuote on suojattu kuljetuksen aikana. Tallenna palautuskuitti, kunnes olet saanut ilmoituksen palautuksesi käsittelystä, koska kuitti on todiste lähetetystä palautuksesta.

Palauttamalla tuotteen määräajan kuluessa, sinun ei tarvitse ilmoittaa meille, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi muulla tavalla, jos et halua tehdä niin. Jos haluat ilmoittaa meille muulla tavalla, Kilpailu- ja Kuluttajaviraston verkkosivuilla www.kkv.fi on peruuttamislomakkeen malli, jota voit käyttää. Voit käyttää myös omaa lomakettamme. Sinun ei kuitenkaan tarvitse käyttää lomaketta ottaaksesi meihin yhteyttä, eikä sinun tarvitse ilmoittaa syytä, miksi haluat käyttää peruuttamisoikeutta. Ottaessasi yhteyttä meihin sinun on kuitenkin ilmoitettava, että aiot käyttää peruuttamisoikeuttasi, ja suosittelemme, että ilmoitat viestissä asiakasnumeron, tilausnumeron ja muut asiaankuuluvat tiedot virheiden ja viivästysten välttämiseksi. Jos otat meihin yhteyttä sähköpostitse, saat vahvistuksen sähköpostisi vastaanottamisesta. Huomaa, että peruutusoikeuden käyttämistä ei lasketa, jos jätä vain toimituksen noutamatta ilmoittamatta siitä meille selkeästi. Toimituksesi lähetetään automaattisesti takaisin jonkin ajan kuluttua, mutta sinulta veloitetaan maksu lunastamattomasta paketista (katso hinnasto).

Normaalien pakettien palautus on ilmaista. Palautettaessa isompia / painavampia tavaroita veloitamme 19,50 euron palautusmaksun.

Jos palautat tilauksesi kokonaan, hyvitämme koko tuotteen arvon ja käsittelymaksun, mutta emme lisämaksuja esimerkiksi pikatoimituksesta tai kotiinkuljetuksesta. Jos päätät palauttaa vain osan tilauksestasi, emme palauta käsittelymaksua tai lisämaksuja, koska nämä maksut ovat riippumattomia tilaamiesi tuotteiden määrästä.

Hyvitykset suoritetaan mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet ilmoituksen, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi. Meillä on kuitenkin oikeus odottaa, kunnes olemme saaneet palautuksesi. Jos tuotteen käsittely on johtanut sen arvon alenemiseen tai jos alkuperäinen pakkaus puuttuu tai on vaurioitunut, hyvityksestä voidaan tehdä vähennys, vähennys arvioidaan tapauskohtaisesti. Hyvitykset suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytit tilauksessa. Kun maksat pankkikortilla, kestää muutama ylimääräinen päivä, ennen kuin näet rahat tililläsi pankin käsittelyajan vuoksi.

Palautusoikeus

Sinulla on 30 päivän peruuttamisoikeus, meiltä tilatessasi. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta sinulla on oikeus avata pakkaus ja kokeilla / tutkia ostamaasi tuotetta, mutta vain siinä määrin kuin on tarpeen tuotteen ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. Palautusoikeus koskee kaikkea verkkosivustollamme olevaa lukuun ottamatta kukkia ja kasveja eikä myöskään erityisvalmistettuja tuotteita, eli tuotteita, jotka on valmistettu asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaan.

Palautusoikeus on voimassa 30 päivää päivästä, jona vastaanotit tuotteesi tai vastaanotat viimeisen tuotteen tilauksesta, jossa tuotteet toimitetaan erikseen. Pyydämme sinua palauttamaan käyttämättömän tuotteesi 30 päivän kuluessa kaikki laput tallella, alkuperäisessä pakkauksessa. Jos pakkaus on käyttökelvoton, voit pakata tuotteen myös muuhun vastaavaan pakkaukseen. Pakkaa hyvin, jotta tuote on suojattu kuljetuksen aikana. Tallenna palautuskuitti, kunnes olet saanut ilmoituksen palautuksesi käsittelystä, koska kuitti on todiste lähetetystä palautuksesta.

Voit käyttää palautusoikeuttasi helpoimmin noudattamalla toimituksen mukana toimitettuja palautusohjeita. Lisätietoja palauttamisesta ilman palautuslomaketta/palautustarraa löydät FAQ:stamme. Mikäli tarvitset lisää apua, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Normaalien pakettien palautus on ilmaista. Palautettaessa isompia / painavampia tavaroita veloitamme 19,50 euron palautusmaksun.

Jos palautat tilauksesi kokonaan, hyvitämme koko tuotteen arvon ja käsittelymaksun, mutta emme lisämaksuja esimerkiksi pikatoimituksesta tai kotiinkuljetuksesta. Jos päätät palauttaa vain osan tilauksestasi, emme palauta käsittelymaksua tai lisämaksuja, koska nämä maksut ovat riippumattomia tilaamiesi tuotteiden määrästä.

Rahanpalautus suoritetaan heti, kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja käsitelleet sen, tavallisesti tämä kestää noin 2-3 viikkoa palautuksen lähettämisestä. Jos tuotteen käsittely on johtanut sen arvon alenemiseen tai jos alkuperäinen pakkaus puuttuu tai on vaurioitunut, hyvityksestä voidaan tehdä vähennys, vähennys arvioidaan tapauskohtaisesti. Hyvitykset suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytit tilauksessa. Kun maksat luottokortilla, kestää muutama ylimääräinen päivä, ennen kuin näet rahat tililläsi pankin käsittelyajan vuoksi.

Noutamaton paketti

Lähetyksistä, joita ei noudeta määrätyssä ajassa, veloitamme 19,90 EUR maksun. Maksu vastaa todellisia toimitus-, palautus- ja käsittelykustannuksia.

Vaihto-oikeus

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, pyydämme sinua tekemään uuden tilauksen verkkosivustomme kautta.

Kuinka palautan tuotteen

Noudata toimituksessasi olevia palautusohjeita, jotka eroavat tilaustyypistä riippuen. Lisätietoja palauttamisesta sekä miten toimit jos sinulla ei ole palautuslomaketta/ palautustarraa löydät FAQ:stamme. Mikäli tarvitset lisää apua, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Palautettaessasi isompia / painavampia tavaroita lisätään 19,50 EUR palautusmaksu. Jos palautuksesi on reklamaatio tai jos sait väärän tuotteen, palautus- tai toimituskuluja ei veloiteta.

Reklamaatio

Jos saat viallisen tuotteen ja haluat palauttaa tuotteen ja saada hyvityksen, noudata palautusohjeita ja ilmoita palautuksen syy. Voit myös lähettää meille sähköpostia ja liittää kuvia vahingoista, mieluiten eri kulmista. Huomaa, että sinun on otettava yhteyttä meihin  "kohtuullisen ajan kuluessa" sen jälkeen, kun olet havainnut vian. Jos lähetät reklamaation kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta, olet valittanut kohtuullisen ajan kuluessa. Jos yhteydenoton jälkeen sinua pyydetään palauttamaan tuote, noudata toimituksen mukana tulleita palautusohjeita. Lisätietoja palauttamisesta ilman palautuslomaketta / palautustarraa löydät FAQ:stamme. Mikäli tarvitset lisää apua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tallenna tilauserittely sekä palautuskuitti, kunnes reklamaation käsittely on valmis. Kun olemme vastaanottaneet reklamoidun tuotteen, palautusosastomme käsittelee reklamaation. Mikäli kyseessä on alkuperäinen vika tai kuljetusvaurio niin hyvitys suoritetaan mahdollisimman pian, mutta viimeistään 30 päivän kuluttua siitä kun olemme vastaanottaneet tuotteen sinulta. Mikäli osto hyvitetään, joissakin tapauksissa saatat joutua maksamaan kohtuullisen korvauksen tuotteen käytöstä. Tällöin tämä korvaus vähennetään hyvityssummasta. Hyväksytyn reklamaation osalta olemme vastuussa lähetys-, palautus- ja muista kustannuksista, jotka liittyvät reklamoimaasi tuotteeseen.

Reklamaatio kukista tai kasveista

Sinulla on aina oikeus reklamaatioon, mikäli tuotteen laatu ei vastaa odotuksia tai jos tuote on jollain tavalla vaurioitunut. Huomaa tilausta tehdessäsi, että sinun tulee voida vastaanottaa/noutaa pakettisi mahdollisimman pian toimituksen jälkeen. Kasvit pärjäävät laatikossa muutaman päivän. Jos olet tyytymätön toimitukseen, ota välittömästi yhteyttä meihin, jotta voimme auttaa sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Asiasi käsittelyn helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi ota muutama kuva tuotteesta ja pakkauksesta ennen kuin otat yhteyttä meihin. Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen flowers@ellos.fi tai soita meille.

Kuljetusvauriot

Älä ota vastaan toimitusta mikäli pakkaus on vaurioitunut. Mikäli kuitenkin otat vastaan vaurioituneen pakkauksen, pyydä kuljettajaa tekemään vauriosta merkintä rahtikirjaan ja ota kuvia pakkauksen vaurioista. Tarkasta tuote kun olet purkanut sen pakkauksesta havaitaksesi mahdolliset vauriot. Ota sitten yhteyttä asiakaspalveluun mahdollisimman pian. Ilmoittaessasi vahingoista pyydämme sinua lähettämään sähköpostia ja kuvia pakkauksista ja vahingoittuneesta tuotteesta, mieluiten eri kulmista.

Maksun palautus

Mikäli olet perunut tilauksen toimituksen viivästymisen vuoksi, palautamme summan 14 päivän kuluessa. Rahanpalautus reklamaation tai palautuksen yhteydessä suoritetaan heti, kun olemme vastaanottaneet tuotteen ja käsitelleet palautuksen/reklamaation. Rahanpalautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytettiin tilauksen tekemiseen. Mikäli olet tilannut 14 päivän laskulla tai kuukausilaskulla, saat sähköpostin päivitetyllä laskusummalla tai hyvityksen Elpystä. Kortilla ostettaessa hyvitys suoritetaan samalle pankkikortille, josta rahat veloitettiin. Huomaa kuitenkin, että kestää muutama ylimääräinen päivä, ennen kuin näet hyvityksen tililläsi pankin käsittelyajan vuoksi. Jos olet tehnyt tilauksen Jotex-tiliä vastaan, palautuksesi vähennetään automaattisesti ja hyvitys näkyy "Omat sivut" -kohdassa, kun olet kirjautuneena sisään, hyvitys näkyy myös seuraavassa laskussa. Päivitettyä laskua ei lähetetä samassa kuussa vaan käytät nykyisen laskusi maksutietoja ja mukautat vain summaa. Jos lasku on maksettu ennen palautuksen käsittelyä ja haluat plussaldon takaisin pankkitilillesi, ota yhteyttä Elpyyn / Resurs-pankkiin puhelimitse: 09 6131 5020.

Riidanratkaisu

Jos sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, eikä ongelmia voida ratkaista myyjäyrityksen kanssa, voit hakea riita-asialle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua Kuluttajariitalautakunnan www.kkv.fi tai Euroopan komission sivuston kautta http://ec.europa.eu/odr. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan, www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta. Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivustolla www.kkv.fi.

Asiakaspalvelu

Tavoitteenamme on vastata kysymyksiin sähköpostitse 24 tunnin sisällä kysymyksesi vastaanottamisesta. Aikatavoite koskee vain arkisin ja jo tehtyjä tilauksia ja tilauksia koskevia tiedusteluja. Jos emme ole vastanneet sähköpostiisi 48 tunnin kuluessa, ilmoitamme sinulle viivästyksestä ja syystä. Käsittelyaika voi olla pidempi vaikeammissa asiakaspalveluasioissa, kuten reklamaatiot, kuljetuskysymykset jne.

Muuta

Lahjakortti

Myymme lahjakortteja. Kirjoita etusivun hakukenttään "lahjakortti", niin saat esille kaikki lahjakorttimme. Ilmoita vastaanottajan sähköpostiosoite, nimi ja tervehdys. Maksat tavalliseen tapaan kassalla ja lahjakortti lähetetään sähköpostitse ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Lahjakortin voi tilata ainoastaan korttimaksulla. Lahjakortissa on yksilöllinen koodi, joka ilmoitetaan kassalla. Jos et osta koko summalla kerralla, voit käyttää saman koodin seuraavaalla tilauksellasi. Lahjakortin voimassaoloaika on 36 kuukautta.

Väärinkäyttö

Teemme poliisille ilmoituksen kaikista petoksista ja tietomurroista sekä niiden yrityksistä. Pidätämme oikeuden hylätä tilaus, mikäli meillä on syytä epäillä petosta, tietomurtoa ja /tai muuta sivustomme väärinkäyttöä.

Värintoisto jne

Koska erilaiset näytöt ja yksittäiset näyttöasetukset vaikuttavat värintoistoon, emme voi taata, että tuotteiden värisävyt vastaavat kuvia, jotka näytetään, kun vierailet verkkokaupassamme. Pidätämme oikeuden paino- ja kirjoitusvirheisiin.

Elektroniikkapalautukset

Kaikista käytetyistä elektroniikkatuotteista on huolehdittava ympäristön parantamiseksi. Kierrätämme kaikki palautetut elektroniikkatuotteet turvallisella tavalla.

Älä lähetä ennakkomaksuja

Emme ole vastuussa kirjeissä lähetetyistä rahoista, sekeistä tai postimerkeistä.

Force Majeure

Jotex on vapautettu suorittamasta tämän sopimuksen mukaisia laiminlyönnistä johtuvia velvoitteita, mikäli laiminlyönti aiheutuu alla mainituista vapauttavista olosuhteista ja mikäli olosuhteet estävät, vaikeuttavat tai viivästyttävät suoritusta. Tällaisena vapauttavana olosuhteena voidaan pitää mm. viranomaisten toimenpiteitä tai laiminlyöntejä, säädettyä tai muutettua lakia, työmarkkinaristiriitaa, saartoa, tulipaloa, tulvaa, sabotaasia tai suurta haittaa aiheuttavaa onnettomuutta. Force majeure sisältää viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, esim. rajoitukset, varoitustekstit, myyntikiellot, epänormaali markkinatilanne jne.

Nämä ehdot päivitettiin 05.01.2022

TIETOSUOJASELOSTE [JOTEX]

Ellos Group Sweden AB, Ruotsin yritystunnus 556217-1925, Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Ruotsi (”Jotex”) käsittelee henkilötietoja sovellettavan lainsäädännön (EU:n yleinen tietosuoja mukaan luettuna) mukaisesti.

Alempana nimityksillä ”me, meidän ja meitä” viitataan Jotexiin.

TIETOSUOJAVASTAAVA

Jotex on nimennyt tietosuojavastaavan. Tietosuojavastaavan tehtävänä on huolehtia muun muassa siitä, että Jotex käsittelee henkilötietoja sovellettavan lainsäädännön mukaisesti. Tietosuojavastaavan yhteystiedot ovat dpo@ellosgroup.se.

KÄSITELTÄVÄT HENKILÖTIEDOT

Käsiteltävät tiedot ovat henkilötietoja, jotka sinä olet antanut meille tai jotka me olemme keränneet sinulta tai kolmansilta osapuolilta.

Itse luovuttamasi henkilötiedot

Luovutat henkilötietoja tehdessäsi ostoksia, rekisteröityessäsi uutiskirjeen tilaajaksi, perustaessasi käyttäjätilin, ottaessasi vakuutuksen, käyttäessäsi sivustomme palveluita tai sosiaalisen mediamme kanavia tai käyttäessäsi kuluttajansuojalainsäädännön mukaisia oikeuksiasi. Luovuttamiasi ja meidän käsittelemiämme henkilötietoja voivat olla esimerkiksi nimesi, osoitteesi, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumerosi sekä sähköpostiosoitteesi.

Sinusta keräämämme henkilötiedot

Keräämme henkilötietojasi ostaessasi Jotexilta, ollessasi yhteydessä meihin tai käyttäessäsi sivustoamme, käyttäjätiliäsi tai sosiaalista mediaa (Facebook, Instagram ja TikTok). Tällaisia tietoja ovat nimesi, syntymäaikasi, sukupuolesi, yhteystietosi, asiakastietosi, IP-osoitteesi, käyttöjärjestelmäsi, käyttämäsi laite- ja ohjelmistotiedot, selainasetukset, aikavyöhyke, evästeiden kautta kerätyt tiedot, meihin liittyvän yhteydenpitosi tiedot, kuten esim. nauhoitteet, selailutottumuksesi (kuten maantieteellinen sijainti, istunnon kesto, millä ulkopuolisilla sivuilla olet aiemmin käynyt, millä sivuillamme ja sosiaalisessa mediassamme käyt, kiinnostuksen kohteesi sekä tiedot koskien muuta palveluidemme ja tuotteidemme käyttöä), haku- ja ostohistoriasi, tilausnumerosi, mihin tuotteisiin olet tutustunut tai mitä tuotteita olet lisännyt ostoskoriisi, maksutapasi ja tilisaldosi ja tieto siitä, oletko ostanut tuotteen luotolla, maksutiedot sekä toimintasi sivuillamme, sosiaalisessa mediassamme sekä sivustollamme.

Kolmansilta osapuolilta saatavat henkilötiedot

Jotex saattaa saada sähköpostiviestejä ja muita yhteydenottoja, jotka sisältävät kolmansien osapuolien henkilötietoja. Tällöin Jotex käsittelee näitä henkilötietoja. Jotex ilmoittaa sinulle kolmantena osapuolena käsittelystä tarvittaessa.

HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN SYYT JA OIKEUDELLISET PERUSTEET

Asiakaspalvelu ja asiakassuhteen hallinnointi

Käsittelemme nimeä, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta, ostohistoriaa, tilausnumeroa, maksutietoa ja kanssasi käytyyn viestintään liittyviä nauhoitteita voidaksemme palvella sinua hyvin ja hallinnoidaksemme asiakassuhdettamme sinuun. Oikeusperuste henkilötietojesi käsittelylle on käsittelyn välttämättömyys sopimuksen täytäntöön panemiseksi, sopimuksen täytäntöön panemista edeltäviin toimenpiteisiin ryhtymiseksi tai meidän oikeutettu etumme palvella hyvin tahoja, jotka eivät ole asiakkaitamme. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.

Mikäli et anna yllämainittuja henkilötietojasi, ei meillä ole mahdollisuutta toimittaa tuotteitamme sinulle tai muutenkaan panna täytäntöön toimeksi ottamiamme tehtäviä sinua kohtaan.

Luotto

Käsittelemme sinua ja ostostasi koskevia tietoja, jotta voit tehdä ostoksia luotolla. Sen johdosta käsittelemme asiakasnumeroasi, ostohistoriaasi, luottotietojasi kuten esimerkiksi sinulle myönnetty luotto. Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperuste on sinun ja meidän välisen sopimuksen täytäntöön paneminen.

Markkinointi

Käsittelemme nimeäsi, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroasi, sähköpostiosoitettasi, toimintaasi sivustollamme, ostohistoriaasi, tilausnumerojasi, evästeiden kautta kerättyjä tietoja sekä tietoja sosiaalisen median käytöstäsi voidaksemme lähettää uutiskirjeitä, tarjouksia sekä muistutuksia ostoskorissasi olevista tuotteista sähköpostitse, tekstiviestitse, push-ilmoituksina tai postitse. Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusteena uutiskirjeitä lähettäessämme on suostumuksesi, jonka annat rekisteröityessäsi käyttäjäksi Jotexin sivustolle tai ostaessasi tuotteen (tuotteita) valikoimastamme. Annat suostumuksesi rastittamalla yhden tai useamman valintaruudun sivustollamme. Voit peruuttaa suostumuksesi poistamalla valintaruutujen rastit. Kun käsittelemme henkilötietojasi push-ilmoitusten lähettämiseksi sinulle markkinoinnin yhteydessä, oikeudellisena perusteena on suostumus. Annat suostumuksesi aktivoimalla push-ilmoitukset matkapuhelimellasi ja peruutat suostumuksesi poistamalla push-ilmoitukset matkapuhelimestasi. Oikeudellinen perusta henkilötietojesi käsittelylle, kun lähetämme sinulle kampanjatarjouksia ja muistutuksia ostoskorissasi olevista tuotteista, on etujen oikeudenmukainen tasapaino. Käsittely on välttämätöntä oikeutetun etumme kannalta, jotta voimme markkinoida tuotteitamme. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.

Automaattinen päätöksenteko tai profilointi

Voidaksemme kehittää tuotteitamme ja palveluitamme sekä sinulle osoittamiamme tarjouksia, voimme automaattisesti kerätä ja analysoida sinua koskevia tietoja. Tällaisia tietoja ovat nimesi, syntymäaikasi, sukupuolesi, yhteystietosi, asiakastietosi, IP-osoitteesi, käyttöjärjestelmäsi, käyttämäsi laite- ja ohjelmistotiedot, selainasetuksesi, aikavyöhyke, meihin liittyvän yhteydenpidon tiedot, tiedot liikkumistavoistasi verkossa, haku- ja ostohistoriasi, tilausnumerosi, mihin tuotteisiin olet tutustunut tai mitä tuotteita olet lisännyt ostoskoriisi, maksutapasi ja tilisaldosi, mahdollinen luoton käyttö ja toimintasi sivustollamme sekä evästeistä, sosiaalisen median kanavista ja sivustoltamme kerätyt tiedot. Saat sen jälkeen käyttäjätottumustesi analyysin (ns. profiloinnin) tuloksen perusteella automaattisesti sinulle sopeutettua tietoa, kuten mainoksia ja tarjouksia, joista uskomme sinun olevan kiinnostunut. Tällä hetkellä käytössä ei ole automaattista päätöksentekoa tai profilointia, jolla olisi sinua koskevia oikeusvaikutuksia tai joka vaikuttaisi sinuun muuten merkittävästi. Henkilötietojesi käsittelyn oikeudellinen peruste on etujen oikeudenmukainen tasapaino. Oikeusperusteemme tältä osin on oikeutettu etumme kehittää liiketoimintaamme sekä mahdollisimman suuressa määrin ja sinua tarpeettomasti häiritsemättä tarjota sinulle toiveitasi ja tarpeitasi vastaavia materiaaleja, ehdotuksia ja tarjouksia. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.

Tilastointi

Käsittelemme asiakasnumeroasi ja muita viitenumeroita tehdäksemme tilastollisia yhteenvetoja. Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperuste on oikeutettu etumme kerätä tilastoja ja kehittää niiden perusteella toimintaamme. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.

Reklamaatiot, palautukset ym.

Käsittelemme nimeä, osoitetta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta ja ostohistoriaa voidaksemme hoitaa mahdolliset tuotteiden palautuspyynnöt tai jotta voit käyttää kuluttajan oikeuksiasi meidän mahdollisen virhe- ja viivästysvastuun yhteydessä. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on meidän kuluttajansuojalainsäädäntöön perustuvan lakisääteisen velvoitteemme toteuttaminen.

Kirjanpito

Käsittelemme sinun ja Jotexin välisen maksutapahtuman tietoja kirjanpitoa varten. Käsittelemme tietoa koskien ostoa, nimeä, osoitetta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on meidän lakisääteisen velvoitteemme toteuttaminen.

HENKILÖTIETOJEN LUOVUTTAMINEN JA NIIDEN MAANTIETEELLINEN KÄSITTELYPAIKKA

Henkilötietojasi voidaan luovuttaa ja niitä voivat käsitellä Ellos Group -konserniin kuuluvat yhtiöt.

Jotex voi luovuttaa henkilötietojasi myös kolmansille osapuolille. Näitä kolmansia osapuolia voivat olla esimerkiksi huolitsijat tavaroiden toimituksen yhteydessä, viestintätoimistot uutiskirjeiden jakelun yhteydessä, markkinointiyhteistyökumppanit, luottotietoja tarkastavat yritykset, perintäyhtiöt ja liiketoimintamme oikeudellisia asioita hoitavat lakiasiaintoimistot. Mikäli teet ostoksia luotolla, tiedot voidaan luovuttaa myös Resurs Bank AB:lle. Kaikki nämä toimijat vastaavat itsenäisesti asiakkaan henkilötietojen käsittelystä.

Jotex voi luovuttaa henkilötietojasi palveluntarjoajille ja yhteistyökumppaneille, nk. henkilötietoavustajille, jotka käsittelevät henkilötietoja meidän lukuumme. Meillä on henkilötietoavustajiemme kanssa sopimus, joka varmistaa, että henkilötietojasi käsitellään tämän tietosuojaselosteen sekä ohjeidemme mukaisesti.

Jotex voi luovuttaa henkilötietojasi viranomaisille, jotka vaativat Jotexilta niiden luovuttamista. Jotex voi myös luovuttaa henkilötietojasi salliakseen fuusion tai yrityskaupan, tai myydäkseen kaikki tai osan Jotexin varallisuudesta.

Jotex käsittelee henkilötietojasi pääasiallisesti vain EU:n ja ETA:n sisäpuolella. Mikäli henkilötietoja käsitellään EU:n tai ETA:n ulkopuolella, ryhdymme toimenpiteisiin varmistaaksemme, että henkilötietosi säilyvät suojattuina myös EU:n/ETA:n ulkopuolisten vastaanottajien käsittelyssä samalla tavalla kuin jos niitä olisi käsitelty EU:n/ETA:n sisäpuolella näiden ulkopuolisten toimijoiden kanssa solmimillamme vakiosopimuslausekkeilla tai muilla asianmukaisilla turvatoimilla. Kopion vakiosopimuslausekkeesta löydät täältä.

HENKILÖTIETOJEN SÄILYTTÄMISAIKA

Käsittelemme henkilötietoja vain niin kauan kuin käsittely on tarpeellista siihen tarkoitukseen, johon tiedot on annettu tai kerätty. Samat henkilötiedot voidaan tallentaa useaan paikkaan eri tarkoituksia varten. Tämä voi tarkoittaa sitä, että tieto joka on poistettu yhdestä järjestelmästä koska se ei enää ole välttämätön alkuperäistä tarkoitustaan varten, voi olla tallennettuna toiseen järjestelmään toista henkilötietoja edellyttävää tarkoitusta varten.

Asiakaspalvelua ja asiakassuhteen hallinnointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin käsittely on tarpeellista sopimuksen täytäntöön panemiseksi kanssasi tai käsittely on meidän oikeutetun etumme mukaista. Kanssasi käytyjen keskustelujen nauhoitteita käsitellään kolme kuukautta.

Luoton myöntämiseen tarvittavia henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin se on tarpeellista sopimuksen täytäntöön panemiseksi kanssasi.

Uutiskirjeiden ja push-ilmoitusten muodossa tehtävää markkinointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään siihen saakka, kun peruutat suostumuksesi, peruutat uutiskirjetilauksesi tai muutoin pyydät meitä lopettamaan viestinnän. Samassa yhteydessä poistamme mahdollisuuksiemme mukaan henkilötietosi, jotka liittyvät automaattiseen päätöksentekoon ja/tai profilointiin. Muuhun markkinointiin kuin uutiskirjeisiin ja push-ilmoituksiin käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään asiakassuhteen aikana ja vuosi sen jälkeen.

Tilastointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään siihen saakka, kunnes niihin liittyvä kirjanpitoaineisto tuhotaan, tarkemmin mainittuna seitsemän vuotta.

Lakisääteisten velvollisuuksien täyttämiseen tarvittavia henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin velvollisuudet sitovat meitä. Velvollisuudet voivat liittyä esimerkiksi takuuseen, reklamaatioon tai peruuttamisoikeutta koskeviin sitoumuksiin.

Kirjanpitotarkoitusta varten henkilötietoja käsitellään seitsemän vuoden ajan sovellettavan kirjanpitolainsäädännön mukaisesti.

Henkilötietojasi voidaan säilyttää pidempään kuin yllä on ilmoitettu, mikäli niitä tarvitaan lain, asetuksen tai viranomaispäätöksen noudattamiseksi.

SINUN OIKEUTESI

Sinulla on tiettyjä lainsäädäntöön perustuvia oikeuksia, jotka liittyvät henkilötietojesi käsittelyyn. Huomioi, että oikeuksien käyttöön liittyy tiettyjä edellytyksiä ja ehtoja, joista säädetään laissa (EU:n tietosuoja-asetuksessa).

Oikeus tiedonsaantiin, tietoihin pääsyyn, tietojen oikaisuun, poistamiseen, rajoittamiseen jne.

Sinulla on oikeus maksutta ja kirjallisesta pyynnöstä saada tietää, mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta. Voit milloin tahansa pyytää virheellisten tietojen oikaisua. Sinulla voi olla myös oikeus pyytää meitä poistamaan rekisteriin merkityt henkilötietosi ja toimittamaan sinulle jäljennös henkilötiedoistasi.

Sinulla voi myös olla oikeus pyytää käsittelyn rajoittamista. Sinulla voi olla oikeus rajoittamiseen, jos olet esimerkiksi vastustanut henkilötietojesi käsittelyä tai jos olet pyytänyt oikaisua ja haluat rajoittaa käyttöämme, kun tarkistamme henkilötietojesi oikeellisuuden.

Mikäli sinulla ei ole perusteita pyynnöllesi tai pyyntösi on kohtuuton, esim. jos pyydät kopiota tai poistoa usein tai lyhyin väliajoin, on meillä oikeus joko kieltäytyä täyttämästä pyyntöäsi tai veloittaa palvelusta maksun, joka kattaa pyyntösi aiheuttamat hallinnolliset kustannukset.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Sinulla saattaa olla oikeus saada sinua koskevat ja antamasi henkilötiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa ja sinulla on oikeus siirtää nämä henkilötiedot toiselle rekisterinpitäjälle.

Oikeus vastustaa

Sinulla on oikeus vastustaa oikeutettujen etujemme perusteella tapahtuvaa henkilötietojen käsittelyä. Tuolloin emme voi enää käsitellä henkilötietoja, ellemme pysty osoittamaan käsittelylle pakottavia perusteltuja syitä, jotka syrjäyttävät etusi, oikeutesi ja vapautesi, tai ellei käsittelyä tehdä oikeudellisten vaatimusten esittämiseen, toteuttamiseen tai puolustamiseen.

Voit milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointia tai siihen liittyvää profilointia varten. Tulemme lopettamaan henkilötietojesi käsittelyn tähän/näihin tarkoituksiin sekä poistamaan henkilötietosi edellyttäen, että meidän ei tarvitse käsitellä niitä johonkin toiseen tarkoitukseen tämän tietosuojaselosteen mukaisesti.

Valitusoikeus

Mikäli olet tyytymätön siihen miten olemme käsitelleet henkilötietojasi, voit ottaa yhteyttä meihin kohdassa 7 ilmoitettujen yhteystietojen mukaisesti. Sinulla on myös oikeus tehdä valitus henkilötietojen käsittelystä tietosuojaviranomaiselle:

Integritetsskyddsmyndigheten
Box 8114
104 20 Stockholm
imy@imy.se

Mikäli valituksesi koskee vain toisessa EU:n jäsenvaltiossa olevaa yritystä, sinulla on oikeus lähettää valitus kyseisen maan asianomaiselle tietosuojaviranomaiselle.

YHTEYSTIEDOT

Meihin voit ottaa yhteyttä seuraavasti:

sähköposti: customerservice@jotex.fi
puhelinnumero: 01019 5006
postiosoite: Ellos Group Sweden AB, Box 961, 501 10 Borås, Sweden