JotexFI
Ostoskori
Tervetuloa Jotexille

Asiakaspalvelu

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos haluat henkilökohtaista palvelua.

Ostotiedot

Yleistä

Tästä www.jotex.fi-sivustosta vastaa Ellos Finland Oy/Jotex (johon alempana ehdoissa viitataan sanalla ”me”).

Jotexilta ostavan asiakkaan sekä lasku- tai tiliasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus. Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilaamalla tuotteitamme, hakemalla vakuutusta, laskua tai tiliä, rekisteröitymällä tai käyttämällä tiettyjä sivustomme palveluja ja/tai mobiiliapplikaatioitamme.

Jotexilla on oikeus muuttaa ostotiedoissa esiintyviä hintoja, toimituskuluja sekä lasku- ja tiliehtoja. Mahdolliset muutokset astuvat voimaan aikaisintaan 30 päivän sisällä muutettujen ehtojen julkaisusta sivustollamme.

Yhteystiedot

Asiakaspalvelu
01019 5006
Puhelut maksavat kaikista liittymistä 6,05 snt/minuutti + pvm/mpm. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Arkisin klo 7.30–21, la–su klo 10–17.

Laskutus, reklamaatiot sekä toimituksiin liittyvät asiat
(09) 8565 8469. Arkisin klo 8–16. Puhelun hinta pvm/mpm.

Osoite:
Jotex, PL 343, 00101 Helsinki

Käyntiosoite:
Kaivokatu 10 A 6, 00100 Helsinki

Y-tunnus:
1442131-6

Sähköpostiosoite:
info@jotex.fi

Hinnat

Hintoihin sisältyy arvonlisävero 24%. Myös SER-kierrätysmaksu sisältyy sähkö- ja elektroniikkatuotteiden hintoihin. Vain Jotexista riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, arvonlisäveron, valuuttakurssien tai muiden julkisten maksujen muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja.

Toimituskulut

Toimituskulut 5,20
Käteismaksu 2,90
Express24 6,90
Kotiinkuljetus tili- ja laskuasiakkaille 4,20
Kotiinkuljetus rahtimaksullisille tuotteille 19,00

Noutopaikan valinta

Ensimmäisen tilauksesi paketti toimitetaan oletettuun lähimpään noutopisteeseen, jonka voit halutessasi muuttaa seuraavan nettitilauksesi yhteydessä tai soittamalla asiakaspalveluun.

Tuotteiden toimitus

Toimitamme tilauksia Suomeen. Normaali toimitusaika on noin 3–7 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Tehdastoimituksissa toimitusaika on noin 4–6 viikkoa. Jos tilauksesi toimitetaan useampana lähetyksenä, maksat vain yhdet toimituskulut. Pakettia säilytetään noutopisteessä 14 päivää paketin saapumisesta. Mikäli et itse pääse noutamaan pakettiasi, allekirjoita valtakirja, jolla voit valtuuttaa jonkun muun hakemaan paketin. Henkilöllisyys on todistettava aina pakettia noudettaessa.

Maksutavat

Voit valita neljästä eri maksutavasta tehdessäsi ostoksia Jotexilla.

Lasku

Saat laskun postitse kuun lopussa. Maksat vain ne tuotteet, jotka päätät pitää. Toimituskulut 5,20/tilaus ja laskutuslisä 1,95/lasku. Jos maksat vain osan laskusta, laskusi muuttuu automaattisesti korolliseksi tiliksi. Lue lasku-/tiliehdot täältä.

Tili

*Jos tilauksesi ylittää aiemmin myönnetyn luottorajan, voimme korottaa luottorajaasi normaalin luottotarkistuksen jälkeen. Lue lisää

Käteinen

Maksa pakettisi noutohetkellä käteisellä tai kortilla. Käteispakettien toimituskulut 8,10/tilaus.

Maksukortti

Maksa Visalla, Mastercardilla tai Visa Electronilla, kun tilaat netistä jotex.fi. Toimituskulut 5,20/tilaus. Käytämme 3 D Secure -standardia ja kaikki tiedot kulkevat SSL-suojatun (Secure Sockets Layer) yhteyden kautta. Lue lisää korttimaksujen turvallisuudesta täältä.

Lue lisää maksujen palauttamisesta palautusten/vaihtojen/reklamaatioiden yhteydessä kohdasta Palautusoikeus ja ostoturva.

Palautusoikeus ja ostoturva

Noutamattomat paketit

Perimme niistä toimituksista, joita ei ole peruutettu eikä noudettu (14 päivän sisällä saapumisilmoituksen vastaanottamisesta), 19,90 euroa, joka vastaa toimituskulujen ja muiden kulujen todellisia kustannuksia (kuluttajansuojalaki 6:14). Tilauksen voi peruuttaa puhelimitse (09-8565 8469), kirjeitse (Jotex, PL 343, 00101 Helsinki) tai sähköpostilla (info@jotex. ).

Tyhjä peruuttamislomake (pdf)

Sinulla on 14 päivän täydellinen vaihto- ja palautusoikeus tilaamillesi tuotteille. Jos olet täyttänyt tilauksen mukana tulleen palautuslomakkeen ja palauttanut tuotteen 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä erikseen peruuttamisilmoitusta. Jos olet käteisasiakas, palautusrahat maksetaan ilmoittamallesi pankkitilille. Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön.

Alkuperäispakkaus

Palauta tuote aina alkuperäispakkauksessaan. Pakkaus on tuotekohtainen ja sisäl tää tuotteen toimintaa selventäviä kuvia/tekstejä/käyttö ohjeita sekä suojaa herkkiä tuotteita. Alkuperäispakkauksella ei tarkoiteta kuljetuspakkausta, joka ei ole tuotekohtainen ja jonka tehtävänä on ainoastaan suojata tuotetta kuljetuksen aikana.

Tavaran virheistä huomauttaminen

Vastaamme tuotteiden virheettömyydestä myös edellä mainitun 14 päivän jälkeen. Havaittuasi vian ota välittömästi yhteys meihin tilanteen korjaamiseksi.

Kun haluat vaihtaa tai palauttaa, toimi näin:

  • Merkitse paketissa saamaasi palautusilmoitukseen, minkä tuotteen haluat vaihtaa tai palauttaa.
  • Merkitse myös, miksi haluat palauttaa tuotteen tai vaihtaa värin tai koon johonkin toiseen. Vaihtaessasi tuotteen kokoa tai väriä tai tilatessasi kokonaan uuden tuotteen vaihdon/palautuksen yhteydessä uusia toimituskuluja ei peritä.
  • Pakkaa tuote huolellisesti, jotta se ei vahingoitu matkalla. HUOM! Pakkaa tuote alkuperäispakkaukseen.
  • Liitä täytetty palautusilmoitus pakettiin ja liimaa palautusilmoituksessa oleva asiakaspalautustarra paketin päälle alkuperäisen osoitetarran viereen. Jätä paketti noutopisteeseen.
  • Palautusosoite on Jotex, PL 343, 00101 Helsinki.
  • Pyydä noutopisteestä kuitti palautuksesta ja säilytä se, kunnes saat palautusvahvistuksen.

Palautusrahojen takaisinmaksu

Tili-/laskuasiakas

Jos olet tiliasiakas, hyvitämme tiliäsi. Laskuasiakkaiden laskusta vähennetään palautetut tuotteet. Jos palautuksesi ei vielä näy laskulla, vähennä itse palauttamiesi tuotteiden summa laskun loppusummasta.

Käteinen

Palautusrahat maksetaan ilmoittamallesi pankkitilille.

Maksukortti

Palautusrahat hyvitetään käyttämällesi maksukortille.

Tuotteiden toimitus

Lue tarkat tiedot toimitustavoista, -ajasta, -kuluista yms klikkaamalla tästä: Toimitustiedot.

Valittavanasi on 5 eri toimitustapaa:

1. Normaali paketti

PostNord toimittaa pakettisi 2-4 arkipäivässä tilauksesta valitsemaasi noutopisteeseen. Ensimmäisen tilauksesi paketti toimitetaan oletettuun lähimpään noutopisteeseen, jonka voit halutessasi muuttaa seuraavan nettitilauksesi yhteydessä tai soittamalla asiakaspalveluun. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestinä tai kirjeitse. Pakettia säilytetään noutopisteessä 14 päivää paketin saapumisesta. Mikäli et itse pääse noutamaan pakettiasi, allekirjoita valtakirja, jolla voit valtuuttaa jonkun muun hakemaan paketin. Henkilöllisyys on todistettava aina pakettia noudettaessa.

2. Express24

Tee tilauksesi klo 13 mennessä, niin saat pakettisi 2 arkipäivässä haluamaasi noutopisteeseen. Huom! Perjantaina tilatut tuotteet toimitetaan tiistaihin mennessä. Lauantaina ja sunnuntaina tilatut tuotteet toimitetaan viimeistään keskiviikkona. Lisämaksu 6,90 euroa. Koskee puhelin- ja nettitilauksia. Huom! Express24 saapumisilmoitus ilmoitetaan aina tekstiviestinä. Varmista, että Jotexille antamasi puhelinnumero on oikein, ja että olet valinnut saapumisilmoituksen tekstiviestinä.

3. Kotiinkuljetus normaalille paketille

Kun maksat laskulla, tilillä tai maksukortilla, voit tilata meiltä myös kotiinkuljetuksen, jonka lisämaksu on 4,20 euroa/tilaus. Postin jakelu sopii puhelimitse kotiinkuljetusajan lähetyksen vastaanottajan kanssa. Jakelu tapahtuu pääsääntöisesti päiväsaikaan.

4. Painavat ja tilaa vievät lähetykset

Painavat tuotteet (esim. huonekalut), tai muuten suuret ja tilaa vievät paketit voit noutaa kuljetusliikkeen terminaalista. Tällöin maksat normaalit toimituskulut sekä rahtimaksun. (Kts. Rahtimaksutaulukko)

5. Painavien ja tilaa vievien lähetysten kotiinkuljetus

Kuljetusliike ilmoittaa puhelimitse tai lähettää kirjallisen saapumisilmoituksen. Kotiinkuljetusaika sovitaan kuljetusliikkeen kanssa. Kuljetusajat ovat paikkakuntakohtaisia. Toimitus tapahtuu kuljetusauton välittömään läheisyyteen (ei sisäänkantoa). Kotiinkuljetuksen lisämaksu on 19 euroa.

Rahtimaksutaulukko

Yhteenlaskettu paino*
10 - 20 kg 21 - 40 kg 41 - 80 kg Yli 81 kg
14,90€ 49,90€ 69,90€ 89,90€

Riidanratkaisu

Jos sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, eikä ongelmia voida ratkaista myyjäyrityksen kanssa, voit hakea riita-asialle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua Kuluttajariitalautakunnan www.kkv.fi. tai Euroopan komission sivuston kautta http://ec.europa.eu/odr. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn ota yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi. Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivustolla www.kkv.fi.

Kuljetuksessa rikkoutuneet tuotteet

Jotex korvaa kuljetuksessa särkyneet lasi- ja posliiniesineet. Ota yhteyttä asiakaspalveluun (09) 8565 8469.

Jotex-asiakkuus

Asiakassuhde Jotexin kanssa syntyy, kun tilaat myymiämme tuotteita tai rekisteröidyt nettikauppamme käyttäjäksi. Asiakassuhde päättyy tietyn ajan kuluessa siitä, kun lopetat Jotexin tuotteiden tilaamisen tai asioimisen internetkaupassamme. Asiakassuhde päättyy myös, jos pyydät tulla poistetuksi postituslistoiltamme. Mikäli asiakas käyttää väärinkäytöstarkoituksessa toisen asiakkaan asiakasnumeroa, tiliä tai laskua, tai muutoin tahallisesti toimii Ellos Finland Oy/Jotexin vahingoksi, voi Jotex jatkossa pidättäytyä hyväksymästä henkilön tilauksia (ostokielto). Ostokielto voidaan asettaa esim. jos asiakas jättää toistuvasti lunastamatta tilaamansa lähetykset, väärinkäyttää Jotexin tarjouksia tai tilaajaetuja, luo tarkoituksella itselleen useita asiakasnumeroita tai käyttäytyy asiakaspalvelutilanteissa säännönmukaisesti tavalla, joka loukkaa Ellos Finland Oy/Jotexin henkilökuntaa tai vaikeuttaa heidän työtään. Myöskään holhouksenalaiset henkilöt eivät voi tehdä tilauksia Jotexilta.

Väärinkäyttö

Teemme poliisille ilmoituksen kaikista petoksista ja tietomurroista sekä niiden yrityksistä. Pidätämme oikeuden hylätä tilaus, mikäli meillä on syytä epäillä petosta, tietomurtoa ja/tai muuta sivustomme väärinkäyttöä.

Force Majeure

Jotex on vapautettu suorittamasta tämän sopimuksen mukaisia laiminlyönnistä johtuvia velvoitteita, mikäli laiminlyönti aiheutuu alla mainituista vapauttavista olosuhteista ja mikäli olosuhteet estävät, vaikeuttavat tai viivästyttävät suoritusta. Tällaisena vapauttavana olosuhteena voidaan pitää mm. viranomaisten toimenpiteitä tai laiminlyöntejä, säädettyä tai muutettua lakia, työmarkkinaristiriitaa, saartoa, tulipaloa, tulvaa, sabotaasia tai suurta haittaa aiheuttavaa onnettomuutta. Force majeure sisältää viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, esim. rajoitukset, varoitustekstit, myyntikiellot, epänormaali markkinatilanne jne.

Tietosuoja/Henkilötiedot

Ellos Finland Oy/Jotex vastaa sille antamiesi henkilötietojen, kuten nimesi, osoitteesi, henkilötunnuksesi, matkapuhelinnumerosi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi käsittelystä. Henkilötietojasi käytetään ostotapahtumiesi hallinnoimiseen, markkinointitarkoituksiin (mm. sähköisten viestintäpalveluiden välityksellä), sekä tuotteidemme ja palveluidemme kehittämiseen. Henkilötietojasi voidaan luovuttaa edellä mainittuihin tarkoituksiin Ellos Finland Oy/Jotexin emoyhtiön Ellos Group AB:n ja sen Ellos Group Konserniin kuuluvien tytäryhtiöiden sekä yhteistyökumppaneidemme käyttöön. Henkilötietojasi voidaan lainsäädännön sallimin tavoin luovuttaa sekä Euroopassa että sen ulkopuolella toimiville yrityksille.

Osana markkinointiamme analysoimme ostoihisi sekä toimintaasi sosiaalisen median sivustoillamme ja kotisivuillamme liittyviä tietoja, kuten henkilötietoja. Analyysien perusteella pystymme monesti sopeuttamaan markkinointiamme siten, että se soveltuu juuri sinulle. Tietoja, joita analysoimme, ovat mm. viimeksi tehdyt ostokset, maksutavat, tilisaldo (jos sinulla on tili Ellos Tili Oy:ssä) sekä muut Ellos Finland Oy/Jotexille antamasi tiedot. Säilytämme henkilötietojasi edellä mainittuihin markkinointitarkoituksiin kohtuullisen ajan asiakassuhteesi päättymisestä. Asiakassuhteesi Ellos Finland Oy/Jotexiin katsotaan olevan voimassa silloin, kun lyhennät maksujasi Ellos Tili Oy:lle, tilaat uutiskirjeitämme, käytät palveluitamme kotisivustollamme tai käytät mobiilisovelluksiamme. Asiakassuhteesi katsotaan olevan voimassa myös silloin, kun Ellos Finland Oy/Jotexilta tilaamasi tuotteen/tuotteiden takuuaika on voimassa.

Tilaamalla myymiämme tuotteita, avaamalla tilin Ellos Tili Oy:ssä, rekisteröitymällä verkkokaupan asiakkaaksemme, tilaamalla uutiskirjeemme tai lataamalla mobiilisovelluksemme hyväksyt henkilötietojesi edellä kuvatun käytön. Henkilötietojen antaminen on vapaaehtoista. Voit kieltää tietojesi käytön suoramarkkinointiin ilmoittamalla kiellosta sähköpostitse osoitteeseen info@jotex.fi, puhelimitse asiakaspalveluumme, puh. (09) 8565 8469, tai kirjeitse osoitteeseen Ellos Finland Oy/Jotex, Asiakaspalvelu, PL 343, 00101 Helsinki. Asiakkaana sinulla on oikeus tarkistaa itseäsi koskevat, Ellos Finland Oy/Jotexin rekisteröimät tiedot ja saada tietoa siitä, kuinka tietojasi käytetään. Pyyntö tulee tehdä kirjallisesti yllä mainittuun osoitteeseen. Lisäksi sinulla on oikeus pyytää Ellos Finland Oy/Jotexia korjaamaan tai poistamaan sinua koskevat virheelliset tiedot.

Ellos Finland Oy/Jotex on Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton jäsen

Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton osoite:
Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto
Lönnrotinkatu 11A
00120 Helsinki
www.asml.fi